سخن سر دبیر (اردیبهشت 97)

سخن سردبیر

با عرض سلام، بهاری پر از شکوفه لبخند و آرزوی روانی شاد خدمت خوانندگان، روانشناسان و همکاران محترم سخن آغاز می‌کنم.

پیش از هر چیز معرفی محتوی این ماهنامه ، ضروری به نظر می‌رسد. در تهیه محتوی و مطالب مجله دو هدف عمده مدنظر قرارگرفته است . یکی آشنایی عموم خوانندگان با مسائل ، مشکلات، پیشگیری و درمان چالش‌های اجتماعی و روانی و دیگری آشنایی روانشناسان ،متخصصین روان، مراکز علمی و تحقیقاتی و دانش‌آموختگان با تازه‌های علوم حوزه روانشناسی، مشاوره و سلامت و  تأثیر علوم در بهبود روند زندگی بشر می‌باشد.
در گام اول و در  صفحه ویژه ،به یکی ازنامداران ایران‌زمین ، شاعر، محقق و مولوی پژوه دکتر مهدیه الهی قمشه‌ای پرداخته‌ایم تا خوانندگان با نوع بینش و زندگی این اندیشمند آشنا شوند که از نظرمن ،  نه تنها استاد مسلم ادبیات و سخن وری می باشند بلکه با روی گشاده و لبخند همیشگی شان استاد روان نیز بودند.

همچنین در نظر داریم  درشماره های  آتی این بخش ، به مصاحبه با اساتید برجسته ، نخبگان و بزرگان کشور بپردازیم . بخش بعدی شامل مقالاتی علمی  است که عبارتند  از مباحث کلیدی و مهم روانشناسی که  بسته به نیاز جامعه ارائه می شود . در ادامه مطالبی کوتاه و خواندنی از دانستنی های فرهنگی ،علمی ،اجتماعی وگردشگری  ایران و جهان برای گشایش افقی نو در نگاه خوانندگان و علاقه‌مند ساختن آنها به دنبال کردن بحثهای علمی ، طنزها و سرگرمیهای علمی، بحت های اجتماعی و… تدارک دیده شده است.
در پایان از جناب آقای مرتضی زاده ، جناب آقای قدیمی ، جناب آقای قلاوند به خاطر دقت و ظرافت در طراحی ساختار مجله و هیئت تحریریه ماهنامه رامش روان و همچنین از استاد رفیعی به خاطر راهنمایی های ارزشمندشان ، که ما را در تهیه محتوای این مجله یاری دادند کمال تشکر را دارم.

تداوم انتشار نشریه بدون مشارکت و پیشنهاد شما خوانندگان عزیز و همکاران روانشناس امکان پذیر  نخواهد بود. استقبال  شما با ارسال مقالات علمی و کاربردی باعث شکوفائی این نشریه در جمع اندیشمندان حوزه روانشناسی خواهد گردید.  انتظار داریم با ارسال مقالاتی که حاصل فعالیت های پژوهشی شماست بر غنای علمی مجله بیافزائیم.