سخن سردبیر (شهریور 97)

شباب عمر عجب با شتاب می گذرد بدین شتاب خدایا شباب می گذرد
شباب و شاهد و گل مغتنم بود ساقی شتاب کن که جهان با شتاب می گذرد
با سلام و احترام خدمت خوانندگان، روانشناسان وهمراهان ماهنامه رامش روان و عرض تبریک به مناسب روز ملی شعر و ادب پارسی ، به تمام ایرانیان ادب دوست سرزمینم .
شعر در ایران یک پدیده اجتماعی است و تمام ایرانی ها ، به نوعی شاعر پیشه ا‌ند ایرانی ها سعی‌ می‌ کنند در بسیاری از موارد برای بیان احساسات درونی‌ خود از زبان شعر استفاده کنند. صفحه ویژه این شماره از ماهنامه رامش روان به مناسبت 27 شهریور که روز بزرگداشت استاد شهریار میباشد با افتخار به مقام ایشان تقدیم می گردد . که به حق ، روز ملی شعر و ادب فارسی نامیده شده است ، سادگی‌ زبان شهریار ، نزدیکی‌ او با مردم واحساسات عمیقش بین قلب و جان مردم و اشعاراستاد شهریار پیوند ایجاد میکند .
شعر فارسی‌ به نوعی بیانگر هویت ایرانی ما است ، شعری که هم در آن احساس است، هم فرهنگ و هم اخلاق . عشق ، سادگی ،مردم دوستی ، وطن دوستی و وفاداری آثار و اشعار استاد شهریار ، وی را بی نهایت انسانی‌ می‌ کند . او یکی‌ از شعرای بزرگ معاصر ایران است ، که به دنبال عشق حقیقی‌ بود . شعر استاد شهریار از اواخر دهه ۲۰ و ۳۰ بر سر زبان‌ها افتاد و همگان طی این سالیان با اشعار او ،نه تنها زندگی کردند بلکه به شهریار و اشعارش عشق ورزیدند.
در پایان از هیئت تحریریه ماهنامه رامش روان ، که ما را در تهیه محتوای این مجله یاری دادند کمال تشکر را دارم.
تداوم انتشار نشریه بدون مشارکت و پیشنهاد شما خوانندگان عزیز و همکاران روانشناس امکان پذیر  نخواهد بود. استقبال  شما با ارسال مقالات علمی و کاربردی باعث شکوفائی این نشریه در جمع اندیشمندان حوزه روانشناسی خواهد گردید.  انتظار داریم مثل همیشه با ارسال مقالاتی که حاصل فعالیت های پژوهشی شماست بر غنای علمی مجله بیافزائید.
محدثه قبادی
سردبیر و مدیر مسئول ماهنامه رامش روان