چگونه دردهای عضلانی را کاهش دهیم

چگونه دردهای عضلانی را کاهش دهیم

دلایل بسیاری وجود دارد که شما درد را تجربه می کنید, از التهاب مفصلی مربوط به آرتروز گرفته تا حمل بار بدون توجه به علت, زمانی که درد دارید, تنها خواسته تان کاهش درد و ناراحتی است مکتوب زیر توصیه های پزشکی دکتر مجید نجفی متخصص بیهوشی و درد است در باب راهکارهای کاهش دردهای عضلانی در ادامه بیشتر بخوانید

۱ خودتان طب فشاری را پیاده کنید

درد عضلانی شایع ترین نوع درد است، گره های تیله مانندی در عضلات شما وجود دارد که به نام نقطه های ماشه ای شناخته می شوند. بسیاری از این نقاط ماشه که مرتبط با طب فشاری هستند در درمان هایی مانند طب سوزنی و یا ماساژ ورزشی برای کاهش درد مورد استفاده قرار می گیرند.

در نقطه ی ماشه ای با فشار کافی انگشت خود را فشاری دهید تا سفیدی اثر انگشت را ببینید و برای حداقل ۴۵ ثانیه نگه دارید. لازم به ذکر است که در ابتدا درد می گیرد. اما انجام این کار موجب افزایش جریان انرژی شده و همانند ماساژ ورزشی به کاهش درد عضلات کمک می کند.

گرفتگی گردن

اگر درد در ناحیه ای باشد که دسترسی به آن دشوار باشد، مثل پشت، شانه یا گردن، با توپ تنیس به آن فشار وارد کنید. نگران نباشید. دکتر نجفی برای بهبود درد توصیه می کند: بر روی زمین دراز بکشید یا روی تخت تان دراز بکشید. فقط لازم است روی سطح سختی قرار بگیرید، که بتوانید فشار بیشتری اعمال کنید. توپ را در نزدیکی ناحیه درد قرار دهید و آن را حرکت دهید تا زمانی که بهترین نقطه ماشهای را پیدا کنید. برای ۱ تا ۵ دقیقه دراز بکشید، یا تا زمانی که احساس می کنید عضلات شما ریلکس شده است.

۲ موسیقی

مطالعه ای فرانسوی نشان داد که گوش دادن به موسیقی به کاهش درد در افراد مبتلا به درد مزمن پشت کمک می کند. مطالعه دیگری نیز نشان داد که نزدیک به نیمی از بیماران مبتلا به سرطان که ۳۰ دقیقه به موسیقی گوش می دهند ۵۰٪ کاهش درد را تجربه می کنند. مشغول شدن با آی پادتان می تواند باعث کاهش درد شود. زیرا شما به جای تمرکز روی درد خود، چیزی جذاب تر را گوش می دهید.

۳ حمام بروید! ولی حمامی خاص

، کمبود منیزیم باعث انقباض عضلات می شود که عامل اصلی درد است. رژیم غذایی آمریکایی تقریبا ۶۵ درصد کمتر از رژیم های دهه های قبل از منیزیم

استفاده می کند. زیرا غذاهای فرآوری شده بیشتری غذا می خورند. غذاهای سرشار از منیزیم بالا عبارتند از موز، آووکادو، بادام زمینی، دانه های کامل و سویا. مواد معدنی از طریق پوست جذب می شوند. نمک های اپسوم نیز از سولفات منیزیم تشکیل شده اند. برای کاهش درد عضلات می توان با اضافه کردن ۲ فنجان نمک اپسوم وان حمام به حمام بروید و حداقل ۱۲ دقیقه اجازه دهید بدن شما خیس بخورد.

۴ از تسکین دهنده های موضعی استفاده کنید!

ژل موضعی می تواند با بی حس کردن پایانه های عصبی و افزایش جریان خون در منطقه به بهبود و کاهش درد کمک کند. دکتر نجفی با اشاره به این مورد می گوید: می توانید از مومیایی ببر برای درمان همه چیز از آرتریت گرفته تا سردرد و کبودی استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده فعال آن ماتول و کافور هستند، و گیاهان خنک کننده که به حسگرهای موجود بر روی بافت های درد گرفته کمک می کند تا بلافاصله آرام شوند.

۵ حرکت را ادامه دهید

این متخصص درد، با اشاره به اینکه عواملی مانند آدرنالین عامل استرس بدن شما را به منقبض کرده و باعث درد می شود. می گوید: تمرین هایی مثل یوگا، تای چی و پیاده روی بارها و بارها نشان داده شده است که این تمرینات به استراحت کردن ماهیچه ها کمک می کند و درد را کاهش می دهد.

کاهش درد عضله

در واقع مطالعه ای در مجله پزشکی نیوانگلند نشان داد که بیماران فیبرومیالژیایی که در یک کلاس تای چی (ترکیبی از حرکات آهسته، تنفس و مدیتیشن) دو ساعت در هفته و به مدت ۱۲ هفته شرکت می کردند بهبود قابل توجه در رابطه با درد داشتند.

حتی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه کشش نیز می تواند کمک کند. با کششی شروع کنید که تا آستانه درد پیش رود (مانند خمش رو به جلو را برای مشکلات کمر و پشت). برای ۱۰ ثانیه یا تا زمانی که احساس می کنید عضلاتتان رها شده است همین حالت را نگه دارید و به تدریج آن را تا ۱ دقیقه ادامه دهید.