کیک شکلاتی خیس (براونی )

 

کیک شکلاتی خیس (براونی )

 

سعیده طوقانی
کارشناس اشپزی

سلام روزتون به خیر و خوشی
دستورکیک خیس را در این شماره از ماهنامه رامش روان خدمت همراهان صفحه اشپزی ارائه میدهم امیدوارم درست کنید ولذت ببرید. البته من روی ان سس شکلات هم میریزم بسیار عالی میشود.
کیک شکلاتی خیس (براونی )
مواد لازم :
شکر یک و نیم لیوان ، روغن یک لیوان ،آرد 2 لیوان ،شیر یک و نیم  ،تخم مرغ 3 عدد بکینگ پودر 10 گرم معادل یک قاشق غذا خوری ، وانیل 5 گرم معادل یک قاشق چایخوری ظرف باید بزرگ باشد تا ارتفاع کیک شما زیاد نشود وخوشمزه شود.
پودر کاکائو 50 گرم یا دو ق سرپر طرز تهیه :
آرد با وانیل و بکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و 3 بار الک کنید شکر و شیر و روغن مایع و پودر کاکائو رو با همزن بزنید بعد یک لیوان(یادوسوم لیوان) از این مایع بردارید کنار بگذارید بعد تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن بزنید در نهایت مخلوط آرد رو اضافه کنید و هم بزنید البته اگر با قاشق یا لیسک استفاده شود همزن لازم نیست ظرف مورد نظر رو چرب کنید و ارد بپاشید و مواد رو بریزیدو در فر 170 درجه به مدت 30 الی 35 دقیقه بپزید خلال بزنید در صورتیکه به خلال چسبید اجازه بدید بیشتر تو فر بمونه  .تو همون ظرف برش بزنید و حالا اون یک لیوان سس شکلاتی که نگه داشته بودین روی تمام سطح کیک بریزید بذارید خنک بشه  بعد از ظرف خارج کنید و در ظرف سرو بچینید وروی ان هم سس شکلات بریزیدو اصلا نگران هم نباشید کیکتون با سس شکلاتی خمیر نمیشه و فوق العاده خوشمزه میشود .نوش جان
طرزتهیه سس شکلات:
۱۰0 گرم شکلات روتوکاسه ای گذاشته داخل ماکروفر بگذارید تاآب شود البته اگر ماکروفر ندارید میتوانید روی بخارکتری درحال جوش (به روش بن ماری) بگذارید.
حدود یک دقیقه ونیم طول کشید تاآب شود بیرون بیارودید و همش بزنید و۴ قاشق شیرکم کم بهش اضافه کنید تارقیق شود نکته : بایدخیلی هم بزنید تا کاکائو گوله گوله داخل آن نماند . دلیل رقیق کردن آن، بافتش بعدازریختن روی کیک یاتیرامیسو نرم باشد و زمانی که داخل یخچال میگزارید خوب شود. زیرا زمانی که خنک شود خودش را میگیرد .
@ashpazi_saeedeh